Plutește în aer un parfum de vacanță. Îl simt și mă bucur din plin de el. Tonul de vârf este adrenalină, cea care îmi oferă fiori reci.

Bagajele sunt făcute și așteaptă cuminți într-un colț, momentul în care vom pleca împreună. Urmează o vacanță bine meritată după atâtea luni de trudă la serviciu, acasă și școală.

Pentru că în copilărie nu am avut posibilitatea de a pleca în vacanțe deoarece situația financiară a familie era puțin precară, fiind trei copii, am decis ca prima mea vacanță să fie prima vacanță a copilului meu.

Prima noastră vacanță petrecută împreună, o vacanță în Romania, departe de gălăgia și agitația orașului. Prima vacanță, în care vom fi doar noi doi, tatăl fiind cu lucru nu a reușit să își planifice concediul în aceeași perioadă a anului.

Christian Tour susține Dreptul la vacanță, stătea scris mare și frumos pe ușa agenției de unde am cumpărat biletele. Mi-am repetat în gând de aproximativ patru ori această sintagmă și fără să realizez, am zis cu voce tare :”Da, am dreptul la o vacanță. O vacanță cu copilul meu. Ce poate fi mai minunat de atât?”

După câteva momente observ câteva persoane în jurul meu care mă priveau zâmbind. Am intrat în agenție, urmată de alte câteva persoane care rezonau cu ideea mea spusă mai devreme cu voce tare. O doamnă savurând din cafea la biroul ei, foarte amabilă, mi-a expus ofertele cele mai bune pentru a beneficia de o vacanță de vis.

Fie că este vorba de propria copilărie sau perioada de copilărie a copilului tău, fiecare dintre noi are dreptul la vacanță.

Dimineață de august, răcoroasă. Pregătim câteva merinde pentru drum. Urmează un drum lung cu autocarul. Destinația aleasă fiind Băile Olănești.

Ajunși în autogară, autocarul aștepta să își primească cu căldură călătorii. A urmat un drum lung și obositor. Dar o dată sosiți la recepția Hotelului Tisa, parcă prin minune a dispărut oboseala acumulată pe drum. Lăsăm bagajele în cameră, pot aștepta să fie despachetate până ne întoarcem de la o scurtă plimbare.

Am luat la pas drumul ce urcă spre Sanatoriul Elias OIanesti (fosta Vila 1 Mai) privirea ni se oprește asupra celor două lacuri cu nuferi albi și galbeni ­ o adevărată minunăție a naturii.

Pentru a doua zi am ales să facem un tur Olanesti – Schitul Iezer – Pestera „Sf. Antonie”. Drumul de la Schitul Iezer până la peșteră a fost unul lung dar a meritat efortul. O porțiune de drum îngust urmat de o deschidere imensă, verde, unde doar sunetele naturii se mai auzeau acompaniate de cântul păsărilor.

Urmatoarele zile au fost dedicate și ele drumețiilor prin munții Parang, dar si plimbări liniștite PE Aleea izvoarelor, prin parcurile din împrejurimi unde am întâlnit specii rare precum arborele de lalea, Ginkgo biloba (arborele pagodelor) și bradul argintiu.

Am mai vizitat biserici, Biserica de lemn „Sfântul Pantelimon” (cunoscută şi sub denumirea de „Biserica lui Horea”) și Biserica Sfântul Ierarh Nicolae. Vizite la izvoarele minerale, Izvoare unde se pot trata diverse afecțiuni precum Afecțiuni renale, digestive, afecțiuni cronice ale ficatului și a căilor biliare, afecțiuni respiratorii și multe altele. Dar si Casa memorială Anton Pann din Râmnicu Vâlcea.

Am întâlnit și cunoscut persoane minunate. Diminețile la cafea și mic dejun, dar și mesele de prânz sau cinele seara, petrecute alături de baiatul meu și aceste persoane au fost de nedescris. Am format o comunitate alături de ei, iar întâlnirile periodice aduceau povești pline de aventură, zâmbete și bună dispoziție.

Îmi aduc aminte cu drag momentele în care savuram înghețata împreună cu copilul meu, pe o bancă și ne amuzam foarte tare de faptul că abia primită in mână de la vânzător, se prelingea pe mâini si haine fără a ne jena ca arătam ca doi purceluși. Și ca să nu ne mai întoarcem în camera de hotal pentru a ne schimba de haine, ne-am spalat la un izvor ce curgea direct din munte. Apă teribil de rece din care am încercat să și bem, iar în fracțiune de secundă am simțit cum ne îngheață fiecare dinte in gură, iar gâtul se contracta la fiecare înghițitură.

Vacanța cu Christian Tour a fost o vacanță ce va rămâne mereu in mintea noastră și va ocupa un loc de cinste în sufletul nostru.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2019.